Rit 8

Route: Van Gits, België naar Tekirdag Turkije

Aantal gereden kilometers: 5858 over 12 landsgrenzen

De reis der reizen

In mijn 37 jaar langs de weg en 13 landen verder was deze reis toch wel de verste die ik ooit deed.

Maandag 20 maart om 04.30h met veel goede moed vertrokken vanuit onze vestiging in Gits België om dan 4h later te vervoegen regio Keulen (D) met 2 andere collega’s en zo vertrokken om grens na grens te verslinden.

Wat mij het meeste bijblijft op de heenreis is de mensen die claxonneerden of eens met hun lichten knipperden alsook de grenzen die redelijk vlot te nemen waren. Op de Bulgaars Turkse grens hadden we zelfs een begeleider die voor ons reed met zijn bromfiets zodat we overal vlot konden passeren tot we bij de douane waren, iets wat ons heel veel tijd bespaarde. Aangekomen op de losplaats in Turkije was er eerst een bakkie koffie om daarna heel behulpzaam gelost te raken. De terugweg was de Bulgaars Roemeense grens via de Europa brug in calafat 1 grote ellende met 9h filerijden over 11 km. Alsook niets voorzien van sanitair. Alsook de slechte wegen in Bulgarije. Het goede was wel dat er overal beveiligde parkings waren om te overnachten

Dus om een verhaal kort te maken: Deze reis praat ik over 10 jaar nog van en alsook content dat ik dit mocht doen. Als de gelegenheid zich nog eens zou voordoen dan zou ik nog eens willen rijden naar Turkije. Bij deze 11 dagen weggeweest en 5858 km en 12grenzen gedaan 20 maart 2023 tot 30 maart 2023. Overgrote deel waren matrassen en daarnaast schoenen shampoo water en koekjes.

Bij deze bedankt aan de leiding van CH Dekker en Willaert