Ik ben de wereld, en de wereld ben ik. Als ik pijn heb heeft de wereld pijn, en als de wereld pijn heeft heb ik pijn. Wanneer ik een stukje van mijzelf genees, heel ik de wereld. Als ik de wereld heel, genees ik mijzelf.”

Bronvermelding: C.S.

De ramp in Turkije en Syrië is catastrofaal. Kinderen die hun ouders niet meer terugzien, wanhopige ouders die tussen het puin blijven zoeken, complete wijken die niet meer bestaan. De behoefte aan hulp is hóóg. Containerwoningen, voedsel, medische zorg en water zijn nu nodig.

Wereldwijd sturen organisaties en burgerinitiatieven vrachtwagens vol hulpgoederen naar het getroffen gebied. Via onbeveiligde routes en met ongeldige papieren. Hierdoor komen zij Turkije niet binnen, of worden hulpmiddelen bezorgd waar geen dringende behoefte aan is.

Directe samenwerking met AFAD
Stichting Vervoer Hulpgoederen Turkije – Syrië (Stichting VHTS) zorgt dat de juiste hulpmiddelen, op het juiste moment en op de juiste locatie aankomen. Daarvoor staat de stichting in direct contact met Disaster and Emergency Authority (AFAD), de grootste Turkse hulporganisatie vanuit de overheid.

Achter Stichting VHTS
De stichting heeft geen winstoogmerk, beschikt over de ANBI-status en bestaat uit een aantal ondernemers die hun netwerk en expertise inzetten om de juiste hulp te bieden in het rampgebied. Said Arslan, voorzitter van Stichting VHTS, is daarnaast ook werkzaam als regiobestuurder van Transport en Logistiek Nederland (TLN).

Arslan: “Veel bedrijven en particulieren in ons transportnetwerk willen helpen. Toch merken we dat ze niet goed weten hoe. Zo moet de veiligheid van de chauffeur gegarandeerd worden en ligt imagoschade voor de sector op de loer. Zij willen niet rijden met vrachten zonder dat ze weten wat er in zit. Met de stichting nemen wij deze verantwoordelijkheid op ons. De stichting zorgt met behulp van TLN voor veilig transport, de juiste coördinatie en de juiste papieren.”

Krachtige samenwerking met Transport en Logistiek Nederland
TLN staat achter de initiatieven van Stichting Vervoer Hulpgoederen Turkije – Syrië. TLN werkt op drie punten samen met de stichting.

• TLN voorziet transportbedrijven en chauffeurs van essentiële informatie rondom het humanitair transport.

• TLN verwijst leden die ritten willen doneren of loodsen beschikbaar willen stellen voor humanitaire goederen onder andere door naar stichting VHTS

• TLN steunt de stichting openlijk om zo het imago van de transportsector te waarborgen. Beide organisaties hebben professionaliteit hoog in het vaandel staan.

Alle informatie over de support van TLN aan Stichting VHTS vind je op www.tln.nl/humanitair-transport.

Meer over Stichting VHTS

Voor meer informatie neem je contact op met Said Arslan – Stichting Vervoer Hulpgoederen Turkije en Syrië persvoorlichter. Telefoonnummer: 06-11311957 / info@stichtingvhts.nl / www.stichtingvhts.nl.